آخرین اخبار
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
آدم‌ربایی ساختگی برای مهاجرت به خارج 
بازدید:۲۱۸
صد آنلاین | دختر نوجوانی که تصمیم داشت برای سوپراستار شدن به کشور ترکیه برود با همدستی پسر مورد علاقه‌اش نقشه آدم‌ربایی ساختگی برای اخاذی از پدرش را طراحی کرد، اما پلیس دستش را رو کرد. 
کد خبر : ۱۱۹۳۶۸
 
به گزارش صد آنلاین،  چندی قبل زن و مرد جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفتند و از گم شدن ناگهانی دختر ۱۶ ساله‌شان به نام گلنار شکایت کردند. پدر دختر نوجوان گفت: «دخترم دانش‌آموز است و امروز صبح برای رفتن به کلاس آموزشی از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. ما نگران شدیم و با تلفن همراه او تماس گرفتیم، اما تلفنش خاموش است. الان احتمال می‌دهیم برای دخترمان اتفاق بدی رخ داده باشد.»
 
 
 
 
 اخاذی ۲ میلیاردی 
با شکایت مرد جوان، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور بازپرس جنایی تحقیقات خود را برای پیدا کردن ردی از دختر گمشده آغاز کردند. در حالی که یک روز از طرح شکایت گذشته بود، شاکی دوباره به اداره پلیس رفت و اعلام کرد دخترش ربوده شده و آدم‌ربایان برای آزادی او ۲ میلیارد تومان درخواست کرده‌اند. 
وی گفت: «ساعتی قبل از تلفن همراه دخترم پیامکی به گوشی‌ام ارسال شد که نوشته بود ما دخترتان گلنار را با تهدید چاقو داخل خیابان ربوده‌ایم و الان در خارج از تهران نگهداری می‌کنیم. آدم‌ربایان در پیامشان نوشته بودند باید ۲ میلیارد تومان برای آزادی گلنار به آن‌ها بدهم، وگرنه دخترم را می‌کشند و جسد او را در بیابان‌های اطراف تهران رها می‌کنند. پس از این من با تلفن همراه دخترم تماس گرفتم، ابتدا کسی جواب نداد، اما پس از چند بار تماس مردی جواب داد که احتمال می‌دهم صدای ضبط شده بود و می‌گفت اگر به پلیس خبر بدهم، دخترم را به قتل می‌رساند. من حتی صدای کمک‌خواهی دخترم را هم شنیدم که می‌گفت مرا در اتاق متروکه‌ای زندانی کرده و شکنجه می‌دهند. او از من خواست به آدم‌ربایان پول بدهم و آزادش کنم، اما تصمیم گرفتم موضوع را به پلیس خبر بدهم.»
 
 
 
 
 
 
با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران به شاکی آموزش دادند با آدم‌ربایان به بهانه پرداخت پول قرار بگذارد و شاکی هم در یکی از پارک‌های شهر با یکی از آدم‌ربایان قرار ملاقات گذاشت. مأموران محل را به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند، اما آدم‌ربایان سر قرار نیامدند. 
 
 
 
 
 
 آشنایی در اینستاگرام 
بدین ترتیب مأموران تحقیقات خود را درباره این حادثه ادامه دادند تا اینکه دریافتند گلنار مدتی قبل در اینستاگرام با پسر جوانی به نام شهروز ارتباط دوستانه برقرار کرده است. خود را ادامه داده‌اند و آخرین بار هم گلنار با پسر مورد علاقه‌اش تماس می‌گیرد و قرار ملاقات می‌گذارد. از سوی دیگر مشخص شد خانواده دختر گمشده با ازدواج او مخالفت کرده‌اند. 
 
 
 
 
 آدم‌ربایی ساختگی 
مأموران احتمال دادند گلنار برای رسیدن به پسر مورد علاقه‌اش با همدستی شهروز، آدم‌ربایی ساختگی را طراحی و اجرا کرده است. در چنین شرایطی مأموران راهی خانه شهروز و در آنجا متوجه شدند آدم‌ربایی ساختگی بوده و دختر ۱۶ ساله قصد داشته با طراحی آدم‌ربایی ساختگی از خانواده‌اش اخاذی و همراه پسر مورد علاقه‌اش به کشور ترکیه فرار کند. 
پسر جوان فرار کرده بود، اما مأموران دختر نوجوان را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. 
 
 عشق بازیگری 
گلنار قبل از اینکه تحویل خانواده‌اش شود در توضیح ماجرا به مأموران گفت: «از دوران کودکی علاقه زیادی به بازیگری داشتم و دوست داشتم وقتی بزرگ شدم سوپراستار سینما شوم، اما خانواده‌ام مخالفت می‌کردند. تمامی دوستانم کلاس‌های بازیگری می‌رفتند و هر روز در کارشان پیشرفت می‌کردند، ولی خانواده من اجازه نمی‌دادند که به دنبال علاقه‌ام بروم. همه زندگی‌ام عشق به بازیگری شده بود تا اینکه مدتی قبل در اینستاگرام با شهروز آشنا شدم که مدعی بود در رشته کارگردانی تحصیل می‌کند. وقتی فهمید من علاقه زیادی به بازیگری دارم، قبول کرد به من کمک کند در این رشته حرفه‌ای و سوپراستار شوم. ما به هم علاقه پیدا کردیم و تصمیم گرفتیم برای ادامه تحصیل در رشته بازیگری به ترکیه مهاجرت و در همان کشور با هم ازدواج کنیم، اما پولی برای رفتن نداشتیم. مطمئن بودم خانواده‌ام با ازدواجم و رفتن ما به کشور ترکیه مخالفت می‌کنند و از من حمایت مالی نمی‌کنند، به همین دلیل با شهروز نقشه آدم‌ربایی ساختگی را طراحی کردیم تا از خانواده‌ام اخاذی کنیم و با پول آن به کشور ترکیه برویم تا به آرزویم برسم. نقشه به خوبی پیش رفت، اما زمانی که پلیس وارد ماجرا شد، نقشه ما نقش بر آب و دست ما رو شد.»
تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.
 
 
جوان
اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
پربیننده‌ها پربحث‌ها